Köpvillkor


Nedanstående är de köpvillkor som gäller när du handlar på Ballsack (www.ballsack.se). I och med köp accepterar du våra köpvillkor med samtliga ingående delar.

Företagsinformation

Cheerful Swede AB,
Org.nr. 559216-2761
Swedenborgsgatan 36A
753 35 Uppsala Sweden
E-post: [email protected]

Beställning

Vi ingår inte avtal med personer under 18. Försäljning till personer under 18 år sker endast med målsmans godkännande. Beställning får ej ske i annans namn utan dennes medgivande.

Betalningsalternativ

Hos oss kan du betala med kort eller faktura. Detta väljer du när du checkar ut. Mer information om faktura finner du längst ned.

Priser

Alla priser som anges på www.ballsack.se är inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel.

Leverans & fraktkostnad

Leveranstid anges för varje produkt. (I de fall leveranstid inte anges skickas dina produkter normalt inom 5 vardagar. Om en vara är tillfälligt slut kan leveransen ta upp till tre veckor.) Vi kommer att kontakta dig om leverans inte kan ske inom avtalad tid med information om anledning och ny leveranstidpunkt. Du har då också möjlighet att häva köpet utan kostnad.

Alla beställningar skickas med PostNord eller DHL. Vi ansvarar inte för dröjsmål som orsakats av transportören. Vi har inte insyn i deras verksamhet och har tyvärr heller ingen möjlighet att påverka enskilda försändelser.

Inom Sverige:
Vid köp ingår frakt med 1:a klass varubrev, som är spårbart till en kostnad av 29kr.

Ångerrätt

Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har du rätt att ångra ditt köp och returnera dina varor inom 14 dagar efter att du har mottagit varorna. Ångerköp inom 14 dagar gäller endast beställningar som skickas inom Sverige. Intimprodukter är undantagna från denna lagstadgade rätt. Underkläder är intimprodukter vilket innebär att vi enligt lag inte har skyldighet att ta tillbaka underkläder. Vi vill dock erbjuda möjlighet att returnera och byta ändå men då med specifika krav på varors tillstånd och returavgifter, dessa beskrivs nedan.

Du har rätt att byta en vara en gång och då till en annan storlek. Vi tar inte ut något avgift för byte, du betalar dock själv för frakten när du skickar till oss. Om korrekt storlek inte finns tillgänglig får du byta mot en annan vara. Byte måste ske inom 14 dagar efter att du har mottagit varorna.

Om mottagningsdatum ej kan bevisas gäller datumstämpel på försändelsen plus 3 arbetsdagar.

Vid retur och byten återbetalas inte avgifter som frakt, fakturaavgift eller postförskottsavgift. Du står också för alla egna fraktavgifter, dvs när du skickar tillbaka till oss.

Inom Sverige: - Vid retur av beställningar på summa 159-300kr tillkommer 45kr för frakt som är den genomsnittliga, faktiska fraktkostnaden. Vid retur av beställningar på summa över 300kr tillkommer kostnad som motsvarar Postnords taxa för leverans.

Av hygieniska skäl kan vi inte acceptera paket vars förpackningen är trasigt eller att produkterna är i sådant skick att de inte kan återanvändas i ett säljbart tillstånd. Våra produkter anses därför inte vara ”i samma skick” så fort konsumenten har använt/provat underkläderna vilket innebär att ångerrätten ogiltigförklaras så fort du har öppnat varorna. Om du önskar åberopa din ångerrätt ber vi dig skriva ut och fylla i returformuläret ihop med orderbekräftelsen i paketet som du skickar tillbaka. När vi har mottagit ditt returpaket (oöppnat, oanvänt och/eller i identiskt säljbart skick) kommer vi inom några dagar att behandla en full återbetalning till samma konto som uppgavs vid köptillfället. Returen sker på eget ansvar och bekostnad. Varor som returneras skall inte skickas med postförskott. Vi rekommenderar att välja en fraktmetod som möjliggör att försändelsen kan spåras, något som skapar trygghet för bägge partner.

Reklamation

Alla varor vi skickar ska vara felfria vid leveransen. Om en vara mot förmodan skulle visa sig vara defekt på något sätt ber vi dig kontakta oss på kundtjanst@ballsack.se Alla reklamationer måste ske inom inom 14 dagar. En reklamation är inte automatiskt godkänd. För att reklamation ska godkännas gäller att varan är korrekt hanterad och omodifierad. Varan får inte vara väsentligt brukad eller nedsmutsad (gäller även parfymer och andra främmande lukter). Om reklamation godkänns så har vi enligt lag upp till tre gånger på oss att åtgärda de fel som finns. Om reklamation godkänns står vi för alla frakter. Om reklamation inte godkänns skickas varan tillbaka till dig.

Prisfel / slutsålt

Vi reserverar oss för ev. prisfel och utsålda varor.

Klarna Faktura / avbetalning

Med klarna faktura handlar du tryggt och simpelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter och du betalar alltid vid mottagandet av varorna. Det tillkommer inga faktureringsavgifter. Vid utebliven betalning tillkommer en avgift på 64kr och en förseningsavgift på 9.50%. När du väljer klarna som betalmetod kan eventuella kreditupplysningar genomföras. I det fallet kommer du notifieras om detta via epost. Observera att om du väljer avbetalning i samband med ditt köp kommer detta i form av ett avbetalningserbjudande. Det verkliga kontoavtalet medräknas senare i anslutning med att avtalet skickas till din folkbokförda adress.

Information om Klarna Konto